Dyrektor Zarządzający
Chcesz napisać maila po angielsku do swojego klienta o tym, że pojawił się nowy produkt lub usługa w Twojej ofercie. Przypuszczasz, że klient może zainteresować się rozszerzeniem współpracy, więc starasz się napisać maila najlepiej, jak potrafisz.
Nie masz wątpliwości, co będzie treścią takiej wiadomości - krótki opis produktu, wyróżniki, cena itp.
Znacznie trudniejszym zadaniem jest jednak taki dobór słów, aby precyzyjnie przekazać te treści i osiągnąć zamierzony efekt, czyli zachęcić klient.
💡 Zanim zaczniesz cokolwiek pisać, zadaj sobie 3 pytania:
- Co? (mail, oferta, wpis na portalu społecznościowym...)
- Do kogo? (współpracownik, szef, kolega...)
- Jak???
Gdy sprecyzowałeś, co i do kogo chcesz napisać, pozostaje zastanowić się nad tym, jak to napisać, czyli jakich zwrotów, wyrażeń użyć?
Wróćmy do przykładu wysyłania oferty do klienta, wypisałem 3 najbardziej znane zwroty, które są używane podczas wysyłania ofert:
▪ works better than other similar products
▪ has a design different from others
▪ good product for good money
A gdyby tak zamienić je na poniższe:
▪ unparalleled performance
▪ bold design
▪ value for money product
Brzmi lepiej, prawda? :) No dobrze, Przemku, a skąd mam wiedzieć, że mogę użyć danego wyrażenia?
Zasadą jest używanie takich kolokacji, które są naturalne dla rodzimego użytkownika języka angielskiego, a tym samym najczęściej używane przez nativa.
Gdzie sprawdzić „frequency of usage” danego wyrażenia?
Jeśli chcesz nauczyć się odpowiednio dobierać słowa, pisząc po angielsku, a jednocześnie pisać tak, by nie powielać schematów, nie ma innej drogi, jak tylko uczyć się używania nowych wyrażeń, zwrotów, kolokacji. Pamiętaj - związków wyrazowych, dobieranych ze względu na częstotliwość ich użycia. Staraj się, by nie był to na szybko zebrany zlepek słów.
Questions? :) Zapytaj mnie w formularzu tutaj.