Audyt angielskiego dla znanej firmy IT korelujący z pensjami pracowników

EL Passion to uznany warszawski design & software house, który od lat tworzy produkty cyfrowe dla wymagających klientów anglojęzycznych. Prawie 80 osobowy zespół, pracujący w metodyce Scrum, w której wszyscy pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientami. Stąd bardzo ważna jest wysoka jakość komunikacji po angielsku. Oprócz audytów językowych, od 2017 roku współpracujemy w usługach szkoleń Angielski dla IT i tłumaczeń.

Ciekawostka: EL Passion to pierwsza polska firma, która zaoferowała swoim pracownikom wynagrodzenie w walucie wirtualnej bitcoin.

Audyt językowy jako wsparcie systemu wynagrodzeń

Ocena z audytu językowego, w EL Passion nazywanego English Pro, jest od wielu lat elementem rozbudowanego systemu wynagrodzeń w firmie, o którym możecie więcej przeczytać tutaj. W skrócie, osiągniecie całościowej oceny C1 podczas badania premiowane jest podwyżką pensji. Wśród pracowników jest to też symbol osiągnięcia poziomu angielskiego, który otwiera możliwość uczestnictwa w najciekawszych anglojęzycznych projektach i daje potwierdzenie godnej reprezentacji firmy na zewnątrz.

Personalizacja sposobem na rzetelną ocenę

Kiedy w 2017 przejmowaliśmy rolę audytorów od innej firmy szkoleniowej, zaproponowaliśmy całkowite przeorganizowanie formuły audytu. Zaczęliśmy od zmiany zadań audytowych na takie, które odzwierciedlają realne sytuacje komunikacyjne z pracy. Przygotowaliśmy je po konsultacji z działami operacyjnym i zasobów ludzkich, wykorzystując nasze doświadczenie współpracy z innymi firmami IT. Aby je jeszcze lepiej spersonalizować, przygotowaliśmy oddzielne zadania dla dwóch kluczowych ról w firmie - projektantów i programistów. Każdy 30 minutowy audyt składał się z zadania na monolog (prezentację) i dialog (rozmowa z klientem). Przygotowaliśmy kilka wersji zadań m.in. po to, by były adekwatne dla pracowników z różnym stażem pracy (Junior-Mid-Senior) i zapewniały porównywalność ocen w czasie (kilkuletni projekt). W rolę klienta każdorazowo wcielała się osoba z działu HR klienta, dla której również przygotowaliśmy wytyczne do rozmowy. Audyt prowadził zawsze ten sam audytor, co zwiększa rzetelność badania i porównywalność ocen.

Dokładny raport zwiększa transparentność wyników audytu

Do pomiaru wyników zastosowano wytyczne Rady Europy, w skali CEFR (A0-C2). Każdorazowo testowany pracownik i dział HR otrzymywali dokładny raport z wynikiem łącznym oraz oceną poszczególnych elementów języka. Dodatkowo każdy testowany otrzymał rekomendację dalszych kroków w usprawnianiu języka. Jeden z autentycznych raportów poniżej.

KORZYŚCI DLA KLIENTA

  1. Uzyskanie obiektywnej i rzetelnej oceny poziomu języka angielskiego u pracowników w odniesieniu do realnych kontekstów zawodowych (zbieranie wymagań klienta, opis założeń projektu, mini-prezentacja siebie lub projektu, daily standup itp.).
  2. Zastosowanie spersonalizowanych audytów podkreśla wartości firmy dotyczące wysokiej jakości obsługi jej klientów i komunikacji wewnętrznej po angielsku.
  3. Pewność zespołu zarządzającego, że pracownik, który pomyślnie przeszedł audyt jest gotowy na najbardziej wymagające projekty zagraniczne.
  4. Wzrost motywacji pracowników do podnoszenia swoich kompetencji językowych oraz stworzenie wewnętrznej rywalizacji o uzyskanie tytuły “English PRO”.
  5. Podczas wykonywania zadań testowych nowi pracownicy firmy mogą zobaczyć i przećwiczyć typowe sytuacje komunikacyjne z klientami, z którymi za chwilę się zmierzą w pracy.

Potrzebujesz więcej informacji o naszych szkoleniach?