Dyrektor Zarządzający
Jednym z najlepszych sposobów na naukę języka jest korzystanie z autentycznych materiałów. Jest kilka powodów:
▶️Materiały autentyczne to przede wszystkim autentyczny język - taki, jakim na co dzień posługują się native speakerzy. Nie jest w żaden sposób uproszczony lub zmodyfikowany.
▶️W ten sposób uczymy się rozumieć i używać naturalnego języka
▶️Zazwyczaj tekst autentyczny jest dużo ciekawszy niż teksty pojawiające się w podręcznikach, dzięki temu jesteśmy bardziej zmotywowani żeby go przeczytać i zrozumieć
▶️Tematy poruszane w tekście są aktualne, pozwalają nam dodatkowo dowiedzieć się co dzieje się w innych krajach
Nasi lektorzy i lektorki bardzo często używają na zajęciach tekstów, które pochodzą z anglojęzycznych magazynów. Poprosiliśmy o kilka rekomendacji, które z nich są najlepsze dla tych, którzy uczą się Business English.
Amerykański dwumiesięcznik, który specjalizuje się w obszarze zarządzania strategicznego i praktyk zarządzania. To co jest dodatkowo bardzo wartościowe w kontekście nauki języka to podcast, materiały wideo i infografiki, które znajdziecie na stronie. Dużym plusem są niewątpliwie bardzo ciekawe artykuły, i fakt, że nie są przesadnie długie.
Jeden z najbardziej popularnych magazynów w świecie biznesu, są tutaj zarówno najnowsze wiadomości ze świata, polityka, no i oczywiście ekonomia. Polecane szczególnie dla osób, które pracują w świecie finansów i potrzebują popracować nad swoim Financial English. To, co może niektórych zniechęcić to dosyć wysoki poziom trudności tekstów, zarówno ze względu na skomplikowane słownictwo, jak i specyficzne tematy artykułów.
Jest to magazyn przygotowany specjalnie z myślą o osobach, które uczą się angielskiego. Powstaje na bazie artykułów z Amerykańskiego wydania Newsweeka. Do artykułów dołączony jest słowniczek, zadania na ćwiczenie słownictwa, a każdy tekst jest opisany poziomem trudności.
Magazyn online, którego tematami przewodnimi są wypalenie zawodowe, stres w pracy, poprawienie produktywności i lepszego funkcjonowanie pracowników. Założony przez Ariannę Huffington, twórczynię serwisu The Huffington Post. Szczytnym celem magazynu jest przedstawienie strategii i narzędzi, które pozwolą nam odzyskać kontrolę nad naszym życiem i wesprą nas w walce z globalną epidemią stresu i wypalenia zawodowego.
Amerykański miesięcznik biznesowy, który publikowany jest zarówno w formie papierowej, jak i online. Znajdziecie w nim artykuły o technologii, biznesie i designie. Piszą o sobie: “inspirujemy do głębszego myślenia, kierowania się celami, przyjmowania zmian i kształtowania przyszłości biznesu”. Dużym plusem jest dobrze zaprojektowana strona, po której łatwo nawigować.
Jeden z klasyków - Amerykański dwutygodnik, założony w 1917 roku. Jego dwa tematy przewodnie to wiadomości gospodarcze i finansowe. Najbardziej znany z tworzenia list, najbogatszych ludzi i największych spółek. Tak jak w przypadku The Economist, najbardziej polecany osobom, które pracują w branży finansowej i chcą być na bieżąco.
A Wy, co czytacie❓