Case study - współpraca z The Software House

Przemysław Fidzina
Przemysław Fidzina

Dyrektor Zarządzający

Wyzwanie

W firmie były prowadzone kursy grupowe dla chętnych pracowników z ogólnego angielskiego. Nie uczestniczyły w nich jednak kluczowe w firmie osoby. Firma potrzebowała bardziej indywidualnego podejścia do osób, które mają największy wpływ na rozwój biznesu TSH: kierowników zespołów deweloperskich, top managementu, działów Sales & Marketing. Generalnie ich poziom angielskiego pozwalał na co dzień współpracować z klientami zagranicznymi. Po analizie wewnętrznej w firmie zauważono jednak, że niektórym menedżerom brakuje precyzji wypowiedzi, oraz takiej komunikacji po angielsku, która pozwoli budować relacje z klientami/partnerami firmy. Innym ważnym celem było podniesienie umiejętności biznesowych po angielsku takich jak negocjowanie, prezentowanie, argumentowanie, pisanie biznesowe - wybrane i dopasowane do konkretnej roli pracownika.

Dlaczego CoAction?

“Zdecydowaliśmy się szkolić te osoby z Wami, dlatego że macie duże doświadczenie w prowadzeniu kursów biznesowych skierowanych właśnie do branży IT. Znacie realia software houseów i potrzeby wynikające z codziennej komunikacji z klientami z USA/UK/Zachodu Europy. No i przede wszystkim potraficie uczyć i nauczyć! Czułam, że znacie się na swojej robocie.”

Lidia Łoniewska
HR Manager 

Zastosowane rozwiązania

Projekt rozpoczął się od wyselekcjonowania przez HR i CEO kluczowych osób w firmie, których jakość komunikacji z klientami wpływa na wielkość biznesu TSH i customer experience. Następnie u każdej z tych osób przeprowadziliśmy analizę tego jak angielski “zachowuje się” u niej w konkretnych kontaktach z klientami. Przykładowo: prezentacja sprzedażowa dla handlowców, rozmowa o wyzwaniu technologicznym klienta - u Headów technicznych i CTO, spotkanie budujące relację u dyrektora sprzedaży.Wcześniej określiliśmy i spisaliśmy wszystkie sytuacje, w których komunikacja po angielsku następuje. Na podstawie analiz dopasowaliśmy konkretne szkolenia do konkretnych osób. Następnie ustaliliśmy plan i organizację szkoleń tak, aby wpasowały się w napięte kalendarze menedżerów. Otwartość zespołu na podnoszenie umiejętności była wysoka, ale w sytuacjach newralgicznych (np. spiętrzenie projektów w pracy lub ważne wydarzenia rodzinne, choroby) dostosowaliśmy tempo szkolenia do danego pracownika tak, aby utrzymał kierunek rozwoju, ale nie stracił motywacji do nauki przez nadmierne przeciążenie. Wszystko w określonych ramach szkoleniowych, by ostatecznie efekt został osiągnięty.

Przykłady zastosowanych kombinacji szkoleń:

☑️Szkolenie regularne Business English - dla wybranych osób z działu Sprzedaży celem podniesienia ogólnej komunikacji biznesowej do poziomu minimum

☑️C1 Szkolenie intensywne Presenting offers - dla zespołu Sprzedaży na wysokim (C1 i wyżej) poziomie ogólnej znajomości angielskiego

☑️Business Writing & Running Meetings dla Head of Project Management

☑️Business English dla kluczowych developerów - celem podniesienia poziomu komunikacji oraz jako forma docenienia długotrwałej współpracy z firmą

☑️Szkolenie Customer Care in English dla wybranych szefów działów - celem usprawnienia komunikacji z klientami (większa dyplomacja, zmiękczenie komunikatów lub ich podkreślenie, usprawnienie komunikacji międzykulturowej)

Wyniki działań szkoleniowych

Na podstawie wyników okresowo (co 60h) przeprowadzanych Raportów Postępów pracownicy szkolący się na kursach regularnych Business English notują średnio o pół poziomowy skok poziomu komunikacji biznesowej ustnej po angielsku.
Wyniki ankiet zarówno po kursach regularnych (Business English), jak i szkoleniach intensywnych (Presenting, Negotiating, Writing, Customer Care, Meetings) pokazują bardzo wysokie zadowolenia pracowników ze wzrostu kompetencji potwierdzone pozytywnym feedbackiem od przełożonych i od Klientów TSH. Niezamierzonym pozytywnym skutkiem inwestycji w szkolenia w kluczowe osoby w firmie jest wpływ na ich satysfakcję z pracy w TSH - pracownicy czują, że firma dba o ich rozwój i że dostają coś extra, ponad standardowy pakiet szkoleń i benefitów.

Opinie

“Dla mnie potwierdzeniem Waszej jakości są nieskazitelne opinie współpracowników. To, że uczycie nie tylko angielskiego, ale też umiejętności jak prezentowanie, negocjowanie po angielsku wpływa realnie na naszą komunikację z klientami i partnerami. To co robicie nazwałbym “full stack communication” dla IT.”

Mateusz Kubiczek/CEO

“Przerobiłem wielu lektorów i kilka szkół angielskiego, ale tak zaangażowanych nauczycieli oraz systemowego podejścia szkoły do nauki angielskiego doświadczyłem po raz pierwszy w CoAction. A przecież nie przerabiamy łatwych tematów - project management, meetings, emails. Wszystko zbazowane na praktycznych przykładach i precyzyjnie dobranych materiałach. CoAction trafia w punkt moich potrzeb.

Tomasz Poźniak/Head of Project Management

"Wcześniej miałem różnych lektorów, ale nie widziałem systemowego podejścia tak jak u Was. Lektorka punktuje moje błędy i podpowiada nowe słownictwo- poprawiam swój angielski na kazdych zajeciach. Wszystko jest spisane i śledzone w Training Report. Cieszę się też, że mogę u Was szkolić moich kluczowych ludzi z zespołu.

Michał Żądło/Head of PHP

"Mega fajne podejście macie! Materiał jest dopasowany do moich bieżących potrzeb, nie ma sztywnego planu od A do Z. Same zajęcia, ich sposób prowadzenia, atmosfera, materiały, w 100% spełniają moje oczekiwania. Efekty nauki z CoAction zauważam w praktyce, podczas spotkań czy tez webinarów prowadzonych dla TSH."

Dawid Krala/Quality of Service

"Naukę angielskiego z CoAction polecilibyśmy przede wszystkim tym firmom, które chcą rosnąć, rozwijać się i wiedzą, jak dużą wartość daje komunikacja na najwyższym poziomie.
Wasze szkolenia to też coś wyjątkowego co firma może zaproponować kluczowym pracownikom - fajnie to działa Employer Brandingowo."

Lidia Łoniewska/HR Manager

Potrzebujesz więcej informacji o naszych szkoleniach?